Стваралаштво

Представљамо

Вести

Упознај Србију

Регионална сарадња

Одрасли за децу

Слободно време

Златни радови

Изложба

» » » » Преносива магија


Нишки Креативни Студио 16:00:00 0

Тања Вречко, ОШ "Младост" Нови Београд




Текст преузет са Школског портала.

„Књига је јединствена, преносива магија.“ – Стивен Кинг

Пошто је лето стигло, многима од нас, а деци посебно, донело је више времена које можемо користити само за себе. Питање које ми се поставља као логично је да ли га умемо искористити на прави начин и шта значи у том случају изрека „немој улудо трошити време“.

После више месеци напорног рада који нам није остављао могућност да се бавимо оним стварима које нас испуњавају, некада је тешко одабрати из мноштва, оно што нас посебно радује и наше време чини потпунијим. Увек сам за активан одмор, време које је потребно провести са породицом и пријатељима. Промена средине годи и прија, као и бављење активностима којима се обично не бавимо у току године или за које имамо мало времена.Слободно време ових дана испуњавам уређењем свог животног простора, вожњом бицикла, али и читањем. Волим да је окружење у коме проводим дане пријатно. Вожња бицикле, посебно у друштву помаже ми да се опустим, а у исто време будем активна и то ми прија.Годишњи одмор ми дозвољава још оних пар сати дневно да се препустим магији коју читање пружа. Навикла сам да док читам, „режирам“ тај филм и замишљам окружење у којем се дешавају сви ти занимљиви догађаји.

Последњих година покушавам да децу са којом радим мотивишем да заволе читање и схвате колико у њему могу да уживају. Трудила сам се да их подстичем на разговор о прочитаном. Веома је важно дозволити деци да искажу своје мишљење о причи или роману јер на тај начин могу да формирају свој читалачки укус, али и размене мисли са другима. Деца једноставно слушају друге и шире своје видике. Научили су да читање књига није изгубљено време. На тај начин се информишу о новим занимљивим насловима. Чак је и наша мобилна библиотека коју смо направили од књига деце из одељења имала велики успех. Они су самостално узимали нове романе и читали. Врло често смо читање повезивали са писањем песама инспирисаних прочитаним делима, али и прављењем осмосмерки, асоцијација и повезивањем прочитаног са психологијом. Теорија о шест шешира нам је помогла да из различитих углова сагледамо „Малог Принца“. Чак смо погледали и истоимени филм након свега. Деца су препознавала све детаље и дуго после тога коментарисала кључне реченице романа. Показало се и као веома успешно учешће на такмичењима за „Читалачку награду“, где су имали могућност да на најразличитије начине представе прочитана дела.

Оно што ме је одушевило је да су неки моји ученици изјавили да истовремено читају две књиге. Образложење им је било да их повуче тренутак или расположење коју ће књигу тог дана читати. Од њих сам на поклон добила књиге које по њиховом мишљењу треба прочитати, а намењене су деци.

На интернету сам прочитала реченицу коју је пратила илустрација, а гласи : „Зове се „књига“. Нисам сигуран где иду батерије.“ Анализирајући број прегледа на мом yоутубе каналу, где можете погледати разноврсне презентације мојих ученика о њиховим утисцима о најразличитијим романима, из домаће лектире или књиге по слободном избору, схватила сам једну помало невероватну чињеницу. Једна од тих презентација има, до овог тренутка, 5 456 прегледа. Деца која посећују презентације књига из домаће лектире најчешће коментаришу:“Учитељица нас тера да читамо књиге и на распусту“ или „ Хвала ти, спасио си ме читања“, што је за мене поражавајуће. Читање треба да постане забава и потреба, а не проблем који ћемо решити гледањем филма или кратке презентације.

Драго ми је да моји ђаци, као и ја, не схватају читање као тег на раменима, већ као магују коју увек можемо носити са собом на одмор. Зато верујем да и на распусту, уз феноменалне забавне активности којима се баве, распуст користе и за читање и стварање свог магичног света. И вама препоручујем да се дружите са књигама и опуштено уживате у томе.



«
Next
Новији пост
»
Previous
Старији пост