Стваралаштво

Представљамо

Вести

Упознај Србију

Регионална сарадња

Одрасли за децу

Слободно време

Златни радови

Изложба

» » » Интерактивна егземпларна настава „Напиши књигу“


Табла Часопис 16:00:00 0

Нада Кљајић

Стручне трибине  професорице разредне наставе Наде Кљајић из Баранде намењене наставницима

ПРВА ТРИБИНА

Тема: Интерактивна егземпларна настава
„Напиши књигу“

Одржана у малој сали Културног центра у Зрењанину
у организацији УЗРУ-а 12.10.2016.



Тема трибине је садржала приказ активност  реализованих на 2 часа српског језика и 2 часа ликовне културе у четвртом разреду, 2.3.2016. године поводом обележавања „Светског дана књиге“ у  ИО „Олга Петров“ у Баранди, ОШ „Д. Обрадовић“  Опово. Рад је презентован на Сабору учитеља 19.6.2016., на Стручном скупу -Удружења Гружанских Учитеља 11.6.2016. (диплома за Најбољи пример добре праксе).
Циљ активности је повезивање егземпларних и аналогних садржаја кроз стваралачки рад писања књиге и ученика и наставника.



Сиже представљања одржаног наставног садржаја током трибине

У  припремном делу ученици су посетили сеоску библиотеку и представили неке од  прочитаних књига друговима из одељења.
За уводни део часа (1. часа српског језика) учитељ доноси различите књиге, како би их  ученици разгледали и уочили њихову разноликост.
Рад ученика у пару:  Објасни другу из клупе па на папирићу запиши: Какве књиге волиш? Какве књиге не волиш? Формирање плаката са коментарима.
Закључак донети помоћу одговора на следећа  питања:  Какве све књиге постоје? Коме су намењене књиге? Чему служе књиге? Зашто људи читају књиге? Ко све може да напише књигу? Како књига настаје?



Поновити све на 2. часу српског језика.
Затим следи рад у групама: 3 групе од по 5 чланова и задатак: наведи шта све једна књига мора да садржи.
Записати одговоре на табли (касније на паноу) као смерницу за предстојећу активност: Књига мора  имати корице, садржај, наслов (и или поднаслове), број стране. Треба да има и тему, мотиве, време дешавања радње, ток радње, главне и споредне ликове, дијалог међу ликовима у књизи, увод, разраду, закључак. Лепша је ако има и илустрације.
Свака група добија исти задатак: договорити се у групи о идејама и темама, да ли ће то бити збирка прича, збирка песама, роман, збирка бајки или басни,...Сваки члан групе ће писати и илустровати део будуће књиге по договору у групи.
Исписани листови се прегледају уз кориговање евентуалних правописних и граматичких грешака а затим се приступа илустровању, ручном повезивању листова и коричењем  књиге  селотејп траком  за ојачавање (може и пластифицирањем😊 ), током 2 часа ликовне културе.
Завршене књиге  ученици приказују својим  друговима на часу уз конструктивне коментаре. Јавно представљање су имали и на  приредби посвећеној мамама за 8. март.







Нада Кљајић
професор разредне наставе
Баранда, Србија

«
Next
Новији пост
»
Previous
Старији пост