Одрасли за децу

Јабука и разломци – драмски текст

ДРАМСКИ ТЕКСТ

Јабука и разломци
Лица: Лазар (ученик четвртог разреда), Јана (предшколац)

(Радња се догађа за време великог одмора)
Лазар и Јана се играју. Лазар нешто рачуна на каси, а Јана пева и свира на металофону. На столу је чинија с јабукама. Лазар узима једну јабуку и пребацује је из шаке у шаку.
Лазар: (обраћа се Јани) Имаш једну јабуку и ја ти дам још једну, колико онда имаш јабука?
Јана: (Смеје се) Па то је лако! Ко то не зна?!
Лазар: Изброј, па одговори!
Јана: Нећу да бројим, један плус један је два! То је бар лако.
Настављају с игром …
(После извесног времена)
Лазар: Баш је лепа ова јабука! (Држи јабуку у руци, пребацује је из руке у руку, с циљем да је поједе).
Јана: Лазаре, шта то радиш?
Лазар: Ништа, ево играм се с твојом јабуком. (Смеје се). Размишљам о данашњем часу математике. Учили смо нешто веома занимљиво, учили смо разломке. Ти си још мала за то, али би било добро да и то знаш. Требаће ти!
Јана: Док смо ми учили песмицу из српског, ви сте учили о разломцима. Све сам вас чула. Али, није ми баш све јасно!
Лазар: Хоћеш ли да ти објасним?
Јана: Наравно. Хајде, научи ме!
Лазар: Сада ме слушај пажљиво! Ово је једна јабука, то знаш. Она представља једно цело. Једно цело има две половине. Те половине су потпуно једнаке. (Дели јабуку на два једнака дела) Ово је једна половина (показује), а ово је друга половина. Је ли ти то јасно?
Јана: Јесте!
Лазар: Добро, слушај ме даље! Сада нам ова једна половина више не треба. Шта ћемо с њом? Да ти олакшам, ево ја ћу је појести! (Једе половину јабуке) Е, сад ме слушај даље! Поделићу ову другу половину на два једнака дела и тај начин добићемо две четвртине. Погледај добро! Значи, колико четвртина има у једној половини?
Јана: У једној половини има две четвртине.
Лазар: Тако је, браво! (Лазар узима једну четвртину и једе је). Пази сад, слушај наредно питање: Шта сам ја управо појео, тј. колико?
Јана: Пааа, појео си једну четвртину јабуке.
Лазар: Одлично размишљаш, мала! Само тако настави! (Лазар узима и другу четвртину и поједе и њу)
Јана: И шта ћемо сад?
Лазар: Ништа, час о разломцима је готов.
Јана: Али Лазаре, ти си појео целу моју јабуку! То је била моја ужина. Није фер!
Лазар: Морало је тако. Не може другачије. Кад ја објашњавам то мора да буде очигледно. Нема више јабуке, има нула јабука. Сад све знаш, као и ја, а и свако знање се плаћа! Одох ја, а и моје предавање о јабуци је готово. (Лазар одлази)
Јана: Зашто имам осећај да ме је Лазар преварио? (Прича сама са собом)
Можда и није. Сада знам разломке и можда ћу и ја једног дана морати на исти начин да објасним некоме ко је млађи од мене. Само, ја ћу објаснити разломке помоћу нечије чоколаде. (Смеје се)

Аутор драмског текста: Јелена Ђорђевић, проф. разредне наставе
ОШ „Милић Ракић Мирко“ , Прокупље, ИО у Бајчинцу
Школска 2017/2018. год.