Реч учитеља

Облици сарадње са родитељима ученика кроз активну наставу

За обављање изузетно одговорне и захтјевне улоге одјељењског старјешине, али и за развој хармоничне одјељењске заједнице ученика у којој ће владати међусобно поштовање, повјерење, другарство, врло је важно остварити добру и искрену сарадњу са родитељима ученика. Они су нам најважнији „партнери“ у раду који итекако доприносе квалитетној настави. Та сарадња се одвија кроз више облика: општи родитељски састанци (на нивоу школе), одјељењски родитељски састанци (на нивоу одјељења), родитељски састанци веће групе (унутар једног одјељења), родитељски састанци мање групе (унутар једног одјељења), „отворена врата школе“ (као час информација), „отворени телефон“ (могућност телефонског позива одјељењског старјешине), кућне посјете (као могућност одјељењског старјешине да посјети ученика и његове родитеље у њиховом дому)…

Свака одјељењска заједница је специфична на свој начин. Различити карактери ђака, способности, интересовања… Но, кад се нађе „жица“ којом ће се све то спојити у једниствену цјелину, рад може бити сјајан, интересантан, квалитетан, плодоносан, на радост свих који у њему учествују. Таква се атмосфера створила и у одјељењу В а Основне школе „Илија Кишић“ из Зеленике. Томе доприноси учешће родитеља ученика. Један од специфичних облика сарадње са родитељима ученика овог одјељења, у којем они сами имају могућност да учествују у раду са њима, је познат под називом „Родитељ представља своје занимање“. Родитељ, који жели, посјећује један час и у оквиру њега настоји да представи суштину, важност и корист занимања којим се бави. До сада је своје занимање представило 6 родитеља. Тако смо се упознали са занимањем стоматолога (кроз практичан рад, преглед зуба и вилице ученика) захваљујући госпођи Јелени Савковић; са занимањем професионалног војног лица (дужности и обавезе војног лица из домена одбране и безбиједности, везано за обално подручје) захваљујући господину Дарку Филиповићу; занимањем монтера (посао везан за бродиће, реморкере) захваљујући господину Саши Шестовићу; занимањем бабице (као врло захтјевном и одговорном послу помагања мајкама да донесу на свијет нови живот) захваљујући госпођи Ани Накићеновић; занимању професора књижевности (рад и улога професора и уредника часописа „Искра“ у средњој школи) захваљујући госпођи Мари Вујиновић те занимањем фармацеута (кроз упознавање опреме те практичног рада у оквиру којег су ученици учествовали у прављењу креме за руке) захваљујући госпођи Миланки Ковачевић. Радост коју том приликом родитељи стварају код свих ученика одјељења (нарочито код ђака чији се родитељ представља) је немјерљива. Помно се слуша, прати сваки покрет, а знатижељних и интересантних питања малишана у вези занимања које се представља је на претек. Некада толико да је један школски час сувише кратак временски период за одговоре. Овим обликом сарадње настава добија на оригиналности, на квалитету, а о учвршћивању добрих и хармоничних односа у одјељењу ученика те односа на релацији родитељ – дијете да и не говоримо. Као што рече један родитељ: „Дивно је све ово. Но, вјерујте, трема ме обузела“. Да, значи да се ради срцем, одговорно и са добром намјером.

Свим родитељима ученика који представише своје занимање се од срца захваљују ученици В а, са надом де ће и остали кренути њиховом стопама.

Као одјељењски старјешина овакав облик сарадње са родитељима ученика срдачно препоручујем и својим колегама.

Горан Дробњак, професор разредне наставе
ОШ „Илија Кишић“ Зеленика, Херцег Нови, Црна Гора

Comment here

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com