У Основној школи „Горачићи“ од ове школске године организује се пилот пројекат обогаћени једносменски рад. Наша школа определила се за 2 радионице: „Верујте у себе и своје снове“ и „Како најбоље да учим?“ Прва је намењена само девојчицама и нуди им корисне савете и идеје у стицању самопоуздања и правом избору занимања. Циљ прве је да оснажимо што више девојчица са села да наставе да се школују и да се једног дана баве оним што заиста воле и у чему су најбоље. Друга је везана за различите технике учења и намењена је свима. Пројекат је почео да се реализује 24. септембра 2019. од 13.30-16.30 и у њему учествују ученици од 5-8. разреда.

Прва тема прве радионице носи назив „Упознајмо себе“. Циљ ове радионице је да се деца међусобно боље упознају и постану свесна својих особености. У радионици је учествовало 14 девојчица. Свака се представила онако како воли да је зову и истакла шта је то у чему заиста ужива да ради. Откриле су нам да међу њима има надарених пројектаната, шминкера, фризера, посластичара, одбојкашица. Затим су замишљале која би животиња волеле да буду и зашто. Када је реч о избору животиња, њихови одговори били су заиста оригинални и симпатични – било је ту паунова, пчела, риба, тигрова, лавова, куца, маца… Неко је у тој животињи видео своје праве карактеристике, а неко је желео да кроз радионицу стекне управо особине те животиње, јер је то оно што им је недостајало да би биле самопоуздане. У селедећој активности свака ученица навела је по чему је особена и непоновљива.

На крају прве радионице ученице су правиле беџеве којима су представљале себе. Шетале су поносно, као манекенке, носећи свој заштитни знак. Час је био динамичан јер су ученице све време биле активне и отворене за сарадњу. Посебно нам је драго што се радионици прикључила ученица која ради по ИОП-у 2 и која до сада није имала ниједну девојчицу у одељењу, јер је годинама у друштву 7 дечака. Она је радо учествовала у свима активностима и одговарала на питања са лакоћом и осмехом.

У другој радионици ученице су имале прилику да виде филм „Били Елиот“. Пре самог филма на табли су добиле 7-8 кључних речи. На основу тих речи требало је да постављају да/не питања и закључе о чему ће се у филму радити. Филм је о дечаку који је жарко желео да буде балетан, а његов ригидни и патријархално васпитани отац од њега je желео да направи боксера. Пружао је отпор све док није схватио да је његов син рођени балетан. Таленат и напоран рад отворили су дечаку врата Краљевске балетске академије. Овај поучан филм измамио је како понеки осмех, тако и по неку сузу. Након филма девојчице су замишљале како би се оне осећале и реаговале у улози оца и сина. Некe су драматизацију радилe у пару, а некe у групи.
Драго нам је да им се филм допао и да су саме схватиле да на путу до успеха морају чврсто веровати у себе, без обзира шта им околина на то каже. Аутори и реализатори ове радионице су Мирјана Марић, наставник енглеског језика и Ивана Петровић, наставник математике.
Прве две радионице „Како најбоље да учимо?“ такође су биле успешне, уз активно учешће ученика. На почетку, ученици су истакли своја очекивања од радионица које похађају.
Највећи број ученика изразио је жељу да научи да брже прочита лектиру или да науче да издвоје битне елементе градива и брже их науче. Разговарали смо о разним техникама учења и ученичким искуствима са њима.
На другој радионици ученицима је приказан филм „Као звездице на земљиˮ у коме је проблематизован однос школског система према различитим интересовањима и способностима деце. Ученици су објашњавали поступке главног јунака, ученика који се није уклапао у школски систем, и излагали своје идеје за побољшање његовог учења, али и свог будућег очекиваног успеха у раду. Кроз филм је истакнута поента да ђаци треба да следе своја интересовања и циљеве које пред собом постављају.
После филма следио је разговор о интересовањима за читање. Ученици су дали своје предлоге за књиге које желе да прочитају и записали своје идеје. Наставник је упутио ученике да за следећу радионицу понесу књиге које желе најпре да прочитају, јер ће оне бити најбољи материјал за почетне вежбе брзог читања будући да ће тада брже памтити садржај који им је интересантан. Радионицу је осмислила и водила Милица Милошевић, наставник српског језика.
Аутор текста:
Мирјана Марић, наставник енглеског језика