– Свједоци смо све већег напретка технике и осавремењавања традиционалне наставе. Као једна од новина у настави почела је да се користи презентација, направљена у програму POWER POINT. Отуда се и намеће питање: „Какав утицај презентација у POWER POINT-у има на квалитет наставе?“.
– Предност POWER POINT програма је што омогућава креирање интерактивних презентација које садрже текст, слике, аудио и видео елементе и сл.
– Квалитетно направљена презентација држи пажњу ученика и мотивише га да активно учествује у наставном процесу.
– При изради презентације битно је да се испоштује принцип очигледности. Осим тога, неопходно је да презентација буде примјерена узрасту ученика а садржај приказан на слајдовима креативно осмишљен.
Припрема организације часа наставног предмета
Српски језик
Назив школе: ЈУ ОШ „Свети Сава“, Рогатица
Разред: IV1
Учитељ: Горица Ћућула- Шаренац
Наставна тема: Језик- граматика
Наставна јединица: Замјенице
Тип часа: Утврђивање
Циљеви часа:
* Оспособити ученика да самостално проналази и обиљежава личне замјенице;
* реченицу допуни одговарајућом личном замјеницом;
* именицу замјени одговарајућом личном замјеницим;
* развијање информатичке писмености.
Очекивани исходи: Ученик ће бити способан да:
* проналази и обиљежава личне замјенице;
* реченицу допуни одговарајућом личном замјеницом;
* именицу замјени одговарајућом личном замјеницим;
* самостално рјешава задатке и провјерава њихову тачност.
Корелација са другим наставним предметима: Природа и друштво.
Наставне методе: Разговора, објашњавања, демонстрацијска, самосталних вјежби.
Облик рада: Фронтални, индивидуални.
Наставна средства: Рачунари, презентација у POWER POINT, пројектор, платно.
Организација часа:
Уводни дио часа: 5 мин.
Главни дио часа: 35 мин.
Завршни дио часа: 5 мин.
Уводни дио часа:
– Час почињем пројекцијом презентације у POWER POINT-у помоћу платна и пројектора.. Презентација садржи:
* Табелу у којој су скривена лица једнине и множине.
ЛИЦА ЈЕДНИНА МНОЖИНА
1. А1 А4
2. А2 А5
3. А3 А6
– Ученици говоре која су лица једнине и множине, затим тачност одговора провјеравамо отварајући поља на презентацији.
ЛИЦА ЈЕДНИНА МНОЖИНА
1. ЈА МИ
2. ТИ ВИ
3. ОН, ОНА, ОНО ОНИ, ОНЕ, ОНА
Главни дио часа:
– Најављујем наставну јединицу: „Данас ћемо да утврдимо знање о замјеницама.“.
– Сваки ученик испред себе има „мали“ лаптоп.
– Објашњавам ученицима да ћу им на рачунар послати презентацију са задацима које ће самостално рјешавати.
– Презентација садржи:
* Упуство за рад (Пажљиво прочитај задатак! Када тачно урадиш задатак појавиће се ☺, затим кликни на да би прешао на сљедеће питање. Ако је одговор нетачан појавиће се . Размисли и покушај поново да ријешиш задатак. У случају да ти је потребна помоћ кликни на „ПОМОЋ“.)
* Задатке:
1. Шта су замјенице? (Ријечи које најчешће замјењују именице називају се замјенице.
2. Допуни реченице личним замјеницама:
(МИ) идемо на Јахорину.
Јуче је (ОН) вјежбао математику.
Сваке суботе (ОНИ) иду на село.
(ТИ) и (ЈА) смо пријатељи.
3. Препиши реченице тако што ћеш именице замјенити личним замјеницама:
Невена воли да црта.
(Она воли да црта.)
Петар и Славен тренирају фудбал.
(Они тренирају фудбал.)
Иван вози бицикло.
(Он вози бицикло.)
Софија и Викторија воле да уче.
(Оне воле да уче.)
– Ученици самостално рјешавају задатке.
– Обилазим ученике и помажем уколико је помоћ потребна.
Завршни дио часа:
– Када ученици ријеши последњи задатак на презентацији питам их да ли им се свидио овакав начин рада.
– Понављамо шта су замјеница и која су лица једнине и множине.
– Задајем домаћи задатак: „За домаћи задатак напиши шта ти се свидјело на овом часу српског језика, а шта би промијенио.“.
Професор разредне наставе
Горица Ћућула- Шаренац