„Сва деца су рођени уметници, питање је како одрасти и остати уметник“ Пабло Пикасо
Не постоји образовни систем или школа на свету у којој природне науке и језици не држе примат.
Пробајте само да се сетите колико пута сте имали прилику да чујете како је „Мала Ана направила фантастичан цртеж“ са 11 година? Истина. Ученици се рађају и расту са изванредним талентом и не оптерећују се питањем да ли су исправно поступили и тачно нацртали. Не плаше се да поступе „погрешно“.
Свакако да нам није намера да „погрешно поступање“ поистоветимо са појмом креативности, а оно што сигурно знамо је да уколико нисмо спремни да поступимо „погрешно“ никада нећемо бити оригинални. У времену одрастања и сазревања већина деце изгуби ту способност, учимо да исправљамо „погрешно“ а резултат тог поступања могао би бити да израстемо у образоване људе који су изгубили креативне способности.
Пикасо је једном рекао: „Сва деца су рођени уметници, питање је како одрасти и остати уметник“. Да ли знате да је и Пикасо једном имао 11? Да ли нам је тешко да замислимо да је и он ишао на нечије часове, језика, математике, географије, ликовне културе? Искрено, ја никада нисам размишљала о томе, али морам да уложим труд да замислим како му наставник каже: „Седи на своје место… следећи пут обавезно донеси мушему и крпицу на ликовно!“
Помисао на такве уобичајене ситуације збуњује свакога, зар не?! Не постоји образовни систем на свету где сваког дана ученици уче плес, ликовно и музичко на начин и у мери у којој уче математику и језике. Поставља се питање зашто? Зашто да не?! Математика, природне и друштвене науке као и језици, свакако су важни, али деца сваког дана цртају, играју и певају такође.
На ваннаставним активностима у оквиру ликовне секције ООШ „Владислав Рибникар“ о свету размишљамо на све начине којим га доживљавамо – логички, визуелно, кроз звукове, естетски, апстрактно, размишљамо у покретима… Интелигенција је фантастично интерактивна а стваралаштво креативни процес који има вредност и настаје у интеракцији различитих доживљаја.
Величајући дар људске имагинације, водећи рачуна да тај дар користимо мудро, праћењем развоја сензибилитета сваког ученика, развијањем ученикових потенцијала у области ликовности и визуелности, подршком у самосталном изражавању, развијањем моторичких способности, развијањем способности за препознавање традиционалне, савремене и модерне уметности, кao и интересовања за посећивањем радионица, галерија музеја и чување културних добара, наш задатак у ваннаставним активностима ликовне културе је да усмеримо креативне способности свих ученика у правцу очувања њиховог целокупног бића, како би се могли суочити са визуелним добом 21. века и будућношћу за коју их припремамо, коју ми можда нећемо видети, али они свакако хоће.
Бранка Мандић,
ООШ “Владислав Рибникар” Београд
Comment here
Жао нам је, да би поставили коментар, морате бити пријављени.