Iako se nastava na daljinu, pod parolom #UciDoma, priblizava kraju, mali đaci odjeljenja I a ne posustaju u radu. Nisu ih pokolebali ni izmijenjeni uslovi rada, ni vrijeme. Marljivost i želja za znanjem istrajavaju.
Ovih dana su, prvi put na svojoj stazi školovanja, radili eksperimente. Da, da. Prave eksperimente. Doduše, prilagođene njihovom uzrastu, njihovim sposobnostima i u skladu sa gradivom kojeg obrađuju. Naime, ispitivali su osobine vode. Bilo bi sigurno zanimljivije u učionici, no i u kućnim uslovima, a uz konsultaciju i uputstva učitelja, interesantno je bilo. Oduševljenje se nije krilo.
Tako su „shvatili“ da se šećer topi u vodi kada se u nju sipa i promiješa. A kad se ne promiješa, onda se taloži na dnu.
Takođe su „shvatili“ da se ulje u dodiru sa vodom javlja na njenoj površini, a da tečnost za suđe „stvara“ balončiće i mijenja boju vode.
A iznenađenje je bilo kod trećeg ogleda. Jaje u posoljenoj vodi pluta, u neposoljenoj pada na dno.
Ko zna, možda od ovih mališana neko postane poznati naučnik, želja za to ima. Jedno je sigurno, kvalitet obrazovanja nađe put uprkos preprekama i otežanim uslovima.
Ponosan sam što pomažem generacijama đaka da uspješno pređu prve stepenice školovanja.