Резултати

Резултати конкурса за „Табла Фест 22“

На овогодишњи конкурс Интернет часописа за подстицање дечјег стваралаштва „Табла“ за најбоље литерарне и ликовне радове ученика основних школа пристигао је укупно 151 рад, од чега је 51 литерарни и 100 ликовних радова.

Сви литерарни и ликовни радови са овогодишњег конкурса ће бити представљени у Интернет часопису за подстицање дечјег стваралаштва „Табла“ (сваког дана по један, тачно у подне), као и у Зборнику радова који ће изаћи у електронском облику и биће доступан свима – бесплатно.

Награде, које се састоје од дипломе и књиге, ће се додељивати на Фестивалу дечјег стваралаштва „Табла Фест 22“ 13. маја у подне у Библиотеци „Старац Никанор Хиландарац“ при храму Васкрсења Христовог у Нишу у улици Љубомира Николића број 57 у Нишу. На самом фестивалу ће први пут после премијере бити изведена јединствена опера за децу „Растко и вук“. То је опера у којој су глумци и певачи ученици од 7 до 15 година старости.

Молимо све награђене ауторе и њихове менторе да нам најкасније до 9. маја потврде долазак на Фестивал дечјег стваралаштва „Табла Фест 22“ на адресу е-поште redakcija@tabla.org.rs.
Сви награђени аутори и њихови ментори који не могу да присуствују фестивалу ће е-поштом добити дипломе и похвалнице.

РЕЗУЛТАТИ ЛИТЕРАРНОГ КОНКУРСА

Стручни жири:

Жири у саставу: Срђан Сиђа Живковић, главни уредник „Табле“, др Вукица Јовић, педагог и Биљана Станојевић, књижевница.

Изјава чланова Стручног жирија

Велико је задовољство сусрет са стваралаштвом нових генерација. Члановима жирија се пружила прилика да поново утврди да је ово поднебље колевка писане речи. Овај конкурс је показатељ: ученици Основних школа су показали сву раскош у писању. Наравно, машта јесте један од главних покретача стварања у уметности, али без рада тих ученика као и њихових ментора били би ускраћени за мноштво таквих радова.
Интензитети исказа, форме и синтезе ове радове чине потпуним. У књижевном смислу, све је ту: стилске фигуре, атрибути, епитети, метафоре, риме, сви су радови на свој начин повезани и очита је блискост између поезије и прозе.
Од пристиглих радова из Србије, Црне Горе, Босне и Херцеговине, жири није имао лак задатак, али смо се трудили да одаберемо најбоље. Свакако, желимо да захвалимо менторима на свесрдном раду са својим ученицима и сарадњи што су се одазвали на овај конкурс.
А, најбољи међу одабранима су:

I категорија:

1. место: Петра Петровић, II-3, ОШ „Никодије Стојановић Татко“ Прокупље, Србија, за песму: На табли је писало, ментор: Љиљана Соколовић;
2. место: Нада Ковачевић, II-3, ОШ „Никодије Стојановић Татко“ Прокупље, Србија, за песму: Очима се не види све, ментор: Љиљана Соколовић;
2. место: Срна Јовић, I-1, ОШ „Стефан Немања” Ниш, Србија, за песму: Урадићу, постаћу, знаћу, ментор: Братислав Денић;
3. место: Вера Булајић, II-3, ОШ „Никодије Стојановић Татко“ Прокупље, Србија, за причу: Очима се не види све, ментор: Љиљана Соколовић;
3. место: Андреа Цветковић, II-2; ОШ „Светозар Марковић“ Врање, за песму: На табли је писало, ментор: Миомир Дејановић;
3. место: Лара Трајковић, II-2; ОШ „Светозар Марковић“ Врање, за песму: На табли је писало, ментор: Миомир Дејановић;

Похвале:

  • Лана Милутиновић, II-2; ОШ „Светозар Марковић“ Врање, за песму: На табли је писало, ментор: Миомир Дејановић;
  • Ђорђе Златковић, II-2; ОШ „Светозар Марковић“ Врање, за песму: На табли је писало, ментор: Миомир Дејановић;
  • Лена Митић, II-2; ОШ „Светозар Марковић“ Врање, за песму: На табли је писало, ментор: Миомир Дејановић;
  • Емилија Димић, II-2; ОШ „Светозар Марковић“ Врање, за песму: На табли је писало, ментор: Миомир Дејановић;
  • Ђорђе Цветковић, II-2; ОШ „Светозар Марковић“ Врање, за песму: На табли је писало, ментор: Миомир Дејановић;
  • Тара Јеремић, II, ОШ „Јован Дучић“ Нови Београд, Србија, за причу: Очима се не види све, ментор: Милица Газикаловић;
  • Михаела Маљковић, II-1, ОШ „Црњански“ Јагодина, Србија, за причу: Урадићу, постаћу, знаћу, ментор: Бојана Пурић.

II категорија:

1. место: Теодора Симић, V-2, ОШ „Светозар Марковић“ Лапово, Србија, за причу: Очима се не види све, ментор: Небојша Поповић;
2. место: Зоја Јагодић, V-3, ОШ „Браћа Барух“, Стари град, Београд, Србија, за песму: Очима се не види све, ментор: Милица Живковић, професорка српског језика и књижевности;
3. место: Лука Вујовић и Андреа Булајић, VI-б, ОШ „Илија Кишић“ Зеленика, Црна Гора, за причу: На табли је писало, ментор: Тамара Комар;
3. место: Татјана Вуковић, VI-а, ОШ „Илија Кишић“ Зеленика, Црна Гора, за причу: На табли је писало, ментор: Тамара Комар;
3. место: Николина Ђорђевић, IV, ОШ „Ђура Јакшић“ Јелашница, ИО Просек, Нишка Бања, Ниш, Србија, за песму: Урадићу, постаћу, знаћу, наставник: Драгана Савић;

Похвале:

  • Амин Акшамовић, V, Прва основна школа Живинице, Живинице, Босна и Херцеговина, за причу: На табли је писало – ИДИ, ментор: Марица Ферхатбеговић;
  • Сара Таловић, V, Прва основна школа Живинице, Живинице, Босна и Херцеговина, за причу: Чаробна Алиса из земљи чудеса, ментор: Марица Ферхатбеговић;
  • Kатарина Коренкоски, V-2, ОШ „Васа Чарапић“ Бели Поток, Београд, Србија, за песму: Очима се не види све, наставница: Снежана Стојановић.

III категорија:

1. место: Вера Вукмировић, VIII-2, ОШ „Васа Чарапић“ Бели Поток, Београд, Србија, за причу: Урадићу, постаћу, знаћу, наставница: Снежана Стојановић;
2. место: Емилија Илић, VIII-1, ОШ „Васа Чарапић“ Бели Поток, Београд, Србија, за причу: Очима се не види све, наставница: Снежана Стојановић;
2. место: Иман Куртовић, VIII, Прва основна школа Живинице, Живинице, Босна и Херцеговина, за песму: Каква је то љубав? ментор: Марица Ферхатбеговић;
2. место: Маша Родић, VIII-2, ОШ „Васа Чарапић“ Бели Поток, Београд, Србија, за песму: Урадићу, постаћу, знаћу, наставница: Снежана Стојановић;
3. место: Тијана Хил, VIII2, ОШ „Вук Караџић“ Београд, Србија, за песму: На табли је писало…. ментор: Снежана Костадиновић, проф. српског језика и књижевности;
3. место: Лана Вељковић, VIII-3, ОШ „Васа Чарапић“ Бели Поток, Београд, Србија, за песму: На табли је писало, наставница: Снежана Стојановић;
3. место: Анђелија Ђурковић, VIII, ОШ „Анто Ђедовић“ Бар, Црна Гора, за причу: Очима се не види све, ментор: Светлана Кнежевић;
3. место: Јована Глиџић, VI-3, ОШ „Стефан Немања“ Пантелеј, Ниш, Србија, за причу: Урадићу, постаћу, знаћу… ментор: Тања Цекић;
3. место: Катарина Ђуришић, IX-б, ЈУОШ „Илија Кишић“ Зеленика, Херцег Нови, Црна Гора, за песму: Урадићу, постаћу, знаћу, ментор: Рајана Врбњак.

Дечји жири:

И ове године је литерарне радове, који задовољавају критеријуме конкурса, оцењивао и Дечји жири. Жири је оценио укупно 51 рад подељен у три категорије, а чинили су га: литерарна секција „Разиграно перо“ ОШ „Миле Дубљевић“ Лајковац, литерарна секција „Вукове поете“ ОШ „Вук Караџић“ Ћуприја, литерарна секција „Насмејани анђели“ ОШ „Олга Милошевић“ Смедеревска Паланка, одељење III-а ОШ „Илија Кишић“ Зеленика, Црна Гора, ОШ „Милић Ракић Мирко“ Прокупље, ИО Доње Кординце, ОШ „Милић Ракић Мирко“ Прокупље, ИО Бајчинац, одељење III-1 ОШ „Јован Јовановић Змај“ Змајево, одељење IV-1, ОШ „Димитрије Туцовић“ Јабучје и одељење II-3, ОШ „Никодије Стојановић Татко“ Прокупље.

I категорија:

1. место: Вера Булајић, II-3, ОШ „Никодије Стојановић Татко“ Прокупље, Србија, за причу: Очима се не види све, ментор: Љиљана Соколовић;
2. место: Срна Јовић, I-1, ОШ „Стефан Немања” Ниш, Србија, за песму: Урадићу, постаћу, знаћу, ментор: Братислав Денић;
3. место: Нада Ковачевић, II-3, ОШ „Никодије Стојановић Татко” Прокупље, Србија, за песму: Очима се не види све, ментор: Љиљана Соколовић;

Похвале:

  • Тара Јеремић, II, ОШ „Јован Дучић“ Нови Београд, Србија, за причу: Очима се не види све, ментор: Милица Газикаловић;
  • Михаела Маљковић, II-1, ОШ „Црњански“ Јагодина, Србија, за причу: Урадићу, постаћу, знаћу, ментор: Бојана Пурић.

II категорија:

1. место: Анђела Јовановић, IV, ОШ „Живадин Апостоловић“, Трстеник, за песму: Урадићу, постаћу, знаћу;
2. место: Нађа Филиповић, IV-2, ОШ „Бранко Радичевић“ Смедерево, Србија, за песму: Очима се не види све, ментор: Живославка Петровић;
3. место: Нађа Филиповић, IV-2, ОШ „Бранко Радичевић“ Смедерево, Србија, за песму: На табли је писало, ментор: Живославка Петровић;

III категорија:

1. место: Емилија Илић, VIII-1, ОШ „Васа Чарапић“ Бели Поток, Београд, Србија, за причу: Очима се не види све, наставница: Снежана Стојановић;
2. место: Маша Родић, VIII-2, ОШ „Васа Чарапић“ Бели Поток, Београд, Србија, за причу: Очима се не види све, наставница: Снежана Стојановић;
3. место: Иман Куртовић, VIII, Прва основна школа Живинице, Живинице, Босна и Херцеговина, за песму: Каква је то љубав? ментор: Марица Ферхатбеговић.

РЕЗУЛТАТИ ЛИКОВНОГ КОНКУРСА

Жири у саставу: Драган Маринковић Драма, директор „Табле“, Марина Цветковић, учитељица и Дејан Марковић, наставник ликовног је на основу прегледаних 100 радова, који задовољавају задате критеријуме конкурса, донео одлуку као што је доле наведено. Деца су у раду највише користила водене боје и темпере, али и пастелне и дрвене боје као и фломастере на папирној подлози различитих формата. Критеријуми којима се жири служио су стандардни: (1) оригиналност, затим (2) слобода изражавања (маштовитост) и (3) храброст у употреби боја. Ове године су се квалитетом издвојили радови ученика: Уметничке школе цртања и сликања „Артмада“ из Крагујевца, ОШ „Ћирило и Методије“ из Београда и ПОШ „Тврђава“ из Петроварадина.

I категорија:

1. место: Искра Машић, I-3, ОШ „21. октобар“, Уметничка школа цртања и сликања „Артмада“ Крагујевац, Србија, тема: Урадићу, постаћу, знаћу, ментор: Слободан Стефановић;
2. место: Јаков Петраш, II-Б, ОШ „Јан Колар“ Селенча, Србија, тема: Урадићу, постаћу, знаћу, мама: Даниела Петраш ;
2. место: Јосефина Милетић, I-Ц, ОШ „Ам Хундстурм“ Беч, Аустрија, тема: Очима се не види све, родитељ: Дијана Суботички Милетић;
3. место: Берина Пелесић, III-2, ЈУ ОШ „Свети Сава“ Модрича, Република Српска, БиХ, тема: На табли је писало, ментор: Даница Новаковић, проф. разредне наставе;
3. место: Вук Тешановић, II-3, ОШ „Доситеј Обрадовић“ Опово, ИО „Олга Петров“ Баранда, Србија, тема: Урадићу, постаћу, знаћу (глумац), ментор: Нада Кљајић;

Похвала:

  • Менад Турсић, III-2, ЈУ ОШ „Свети Сава“ Модрича, Република Српска, БиХ, тема: Урадићу, постаћу, знаћу, ментор: Даница Новаковић, проф. разредне наставе.

II категорија:

1. место: Софоклис-Никола Димопоулос, III-1, ОШ „Црњански“ Јагодина, Србија, тема: Очима се не види све, ментор: Александра Филиповић;
2. место: Виктор Мијатовић, V-1, ОШ „Ћирило и Методије“ Београд, Србија, тема: Очима се не види све, ментор: Татјана Росић;
2. место: Гала Обрадовић, III-3, ОШ „Марија Бурсаћ“ Београд, Србија, тема: Урадићу, постаћу, знаћу, ментор: Весна Стојановић;
2. место: Анастасија Крстић, V-5, ОШ „Ћирило и Методије“ Београд, Србија, тема: Очима се не види све, ментор: Татјана Росић;
3. место: Марко Станић, V-4, ОШ „Ћирило и Методије“ Београд, Србија, тема: Урадићу, постаћу, знаћу, ментор: Татјана Росић;
3. место: Филип Аџић, V-1, ОШ „Светозар Марковић“ Краљево, Србија, тема: На табли је писало, родитељ: Јасмина Новаковић Аџић;

  • Специјална награда за ликовни израз: Мила Ђорђевић, IV-2, ОШ „Бранко Радичевић“ Врање, Србија, тема: Очима се не види све, ментор: Драга Стефановић;
  • Специјална награда за ликовни израз: Лука Вуковић, V-1, ПОШ „Тврђава“ Петроварадин, Нови Сад, Србија, тема: Очима се не види све, ментор: Ивана Мали Вукелић.

III категорија:

1. место: Нина Рикановић, VI, ОШ „Свети Сава“ Крагујевац, Србија, тема: Очима се не види све, ментор: Слободан Стефановић;
2. место: Јегор Перлин, VIII-1, ПОШ „Тврђава“ Петроварадин, Нови Сад, Србија, тема: Очима се не види све, ментор: Ивана Мали Вукелић.
3. место: Дарко Манчић, VI-1, ОШ „Душан Радовић“ Пирот, Србија, тема: Очима се не види све, ментор: Славица Маринковић;
3. место: Сара Обрадовић, VI-1, ОШ „Марија Бурсаћ“ Београд, Србија, тема: Очима се не види све, ментор: Зоран Мишић;
3. место: Јана Самарџић, VI-6, ОШ „20. октобар“ Нови Београд, Србија, тема: Очима се не види све, ментор/педагог: Владимир Маркоски;

Похвале:

  • Хрисијана Цветковић, VII-2, ОШ „Ћирило и Методије“ Београд, Србија, тема: Очима се не види све, ментор: Татјана Росић;
  • Вера Живковић, VI-1, ОШ „Ћирило и Методије“ Београд, Србија, тема: Очима се не види све, ментор: Татјана Росић.

На крају морамо да додамо и ово:
Запањујуће је колико је ове године пристигло квалитетних радова и жири а и редакција Табле исказују своје велико задовољство тиме. Невероватно је да је по оценама жирија велики број деце имао исти број бодова. Стога и више учесника у једној награди али треба нагласити и да је разлика у бодовима скоро свих учесника веома мала. Честитамо.