Слободно време

Додела награде „Слободанка Цаца Алексић“

Позориште Пуж 15.06.2023. године у 17 часова додељује трећу по реду награду „Слободанка Цаца Алексић“ за најбољу режију представе за децу у сезони 2021/22. Ове године добитник је Игор Дамњановић, за представу „Размажени принц“ Народног позоришта из Лесковца.

О лику и делу Слободанке Цаце Алексић, подсетиће нас Цацин супруг Бранко Коцкица, Тања Петернек председник жирија и Игор Дамњановић добитник награде.

Након доделе награде одиграће се награђена представа и биће уприличен пригодан коктел.

Награда за режију „СЛОБОДАНКА ЦАЦА АЛЕКСИЋ“ је установљена да присуство Слободанке Алексић буде трајно сачувано у животу позоришта за децу, да истакне њен удео и подстакне нове ствараоце. Ова награда је јединствена по томе јер се додељује искључиво за режију представа за децу коју је Слободнка Алексић унапређивала, развијала и дала посебно обележје.

Нaграда „Слободанка ЦАЦА Алексић“ је уникатна диплома и плакета с њеним ликом, ауторско дело које су осмислили ликовни уметник професор Растко Ћирић и академски вајар, професор Мирољуб Стаменковић Команча. Саставни део награде је и новчани износ који донира идејни творац ове јединствене награде Павле Љујић.

Слободанка Цаца Алексић рођена 24.11.1941. у Београду, где након завршене класичне гимназије, уписује Позоришну академију смер режија, у класи Хуга Клајна, на којој је дипломирала 1963. године. После завршене академије добија стално запослење у зрењанинском позоришту „Тоша Јовановић“. Од 1971. прелази у статус самосталног драмског уметника те ради за разна позоришта у Београду, Новом Саду, Приштини, Љубљани, Зеници, Лесковцу као и у Њујорку режирајући искључиво представе за одрасле. Од 1977. потпуно се посвећује режирању представа за децу. Исте године с Браниславом Милићевићем оснива „Путујуће позориштанце Пуж“. Након десет година 1987. позориште добија сталну адресу у Б. Аџије 21 а већ 1998. Позориште Пуж стиче статус установе културе од изузетног значаја за град Београд, а Слободанка Алексић бива постављена за директорку позоришта те, на том положају остаје до 01.06.2005. када одлази у пензију.

Режирала је представе за одрасле попут: „Хамлет у подруму“, „Оковани Прометеј“, „Међа Вука Манитога“ и др. Највећи део каријере је посветила режирању представа за децу где је режирала преко 50 представа а неке од њих су: Бранков урнебес, Гусаријада, Џиновска торта, Неваљала принцеза, Јулија и Ромео, Златокоса, Мачка у чизмама и др.

Добитник је многобројних награда: „Јоаким Вујић“ за представу „Оковани Прометеј“. Удружеље драмских уметника Србије 1990. додељује јој статус изузетног уметника. Потом од истог савеза 2000. бива награђена наградом „Бојан Ступица“ за представу „Неваљала принцеза“. На Фестивалу позоришта за децу у Котору добија награде стручног жирија за најбољу режију: 1998, 2000, 2003. и 2004. На фестивалу позоришних представа Фестић бива награђена два пута, 2006. за представу „Браћа Грим и седам патуљака“ и 2007. за представу „Кловн Сима“. Награду „Златни Беочуг“ за трајни допринос култури града Београда добија заједно са супругом Браниславом Милићевићем 2002. године. Априлску награду града Београда добија 2011. за дугогодишњи рад и трајан допринос развоју културе града Београда.

Слободанка Алексић је прминула 14.08.2019. године у 78. години. Сахрањена је у Алеји заслужних грађана.

ОДЛУКА

Жири у саставу Татјана Петернек Алексић, драматург и председница жирија, Ана Здравковић, глумица, редитељка и директорка драме Опере и театра Мадленианум и Југ Радивојевић, редитељ и директор Београдског драмског позоришта након одгледаних представа пријављених на конкурс за награду „Слободанка Цаца Алексић“ за најбољу режију представе за децу у сезони 2021/22. год доноси следећу одлуку:

Награда „Слободанка Цаца Алексић“ додељује се редитељу Игору Дамњановићу за представу „Размажени принц“ Народног позоришта из Лесковца.

О Б Р А З Л О Ж Е Њ Е

Редитељ Игор Дамњановић је повезао знања стечена као професор глуме и аутор сценског покрета у бројним представама. Кроз рад са глумцима и кроз разиграну сценску поставку као и духовита решења, показао је маштовит и комуникативан редитељски приступ прилагођен узрасту коме је представа намењена. Јасно дефинисана порука пласирана кроз завршни сонг, функционална сценографија и костим као визуелни израз у складу са редитељском поставком, последица је Дамњановићевог промишљања.

Одлука жирија донета је једногласно.

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com