Вести

Црвени крст Параћин у сарадњи са основним школама у Параћину у програму “Промоција хуманих вредности” !!!

Извор: МЕДИА ПС / ЦК Параћин

Програм “Промоција хуманих вредности” је активност коју Црвени крст Параћин реализује дуги низ година у сарадњи са основним школама у Параћину.

Радионице имају за циљ развој целокупне личности детета, а не само интелектуалног дела. На тај начин стварамо равнотежу између интелекта и искуственог учења, способности анализирања и интуиције као и интелекта и маште. Деца, учесници радионица на крају стичу боље увиде у друштвене процесе света у којем живе, а онда ће њихово гледиште, како на властити, тако и на спољашњи свет бити обогаћен новим сазнањима.

Иако је Дечја недеља за нама и знамо да се већина одраслих труди да сва права детета поштује, није лоше тога се с времена на време подсетити. Један од модула програма “Промоција хуманих вредности” су и Дечја права.

Појам права детета подразумева права која су по својој природи људска и која свако дете има без обзира у којој држави живи, у ком политичком, културном, економском амбијенту и без обзира у каквим традицијама, обичајима и веровањима се развија као личност. Одрасли и даље, у неким срединама и случајевима децу сматрају својим власништвом и деца су подвргнута разним облицима злостављања и искоришћавањима. Кључна идеја Конвенције, да су деца носиоци права, није универзално усвојена. Конвенција предвиђа четири категорије права: обезбеђење, заштиту, партиципацију, превенцију.

Према подацима “Уницефа”, највећи проблем деце у Србији су насиље, сиромаштво и немогућност остваривања права на здравствену заштиту и образовање. Иако у Србији данас умире мање деце млађе од 5 година него пре, више од 70% деце је изложено вербалном и физичком насиљу, неки су од кључних закључака истраживања које је ова организација спровела током 2009. године.

Радионице које се тичу дечјих права су са циљем подизања свести деце узраста 8-9 година о сопственим правима. Неуважавање основних принципа и знања развојне психологије угрожава права детета, те су радионице осмишљене тако да имају у виду узрасне (когнитивне, афективне, физичке) специфичности деце старосне доби од 8-9 година.