Сарадња наставника широм наше државе, као и ван њених граница, увек доноси много више од размене искустава. Учење засновано на пројекту је динамичан приступ настави у којем ученици истражују проблеме и изазове из стварног света. Са оваквим активним и ангажованим учењем, ученици су инспирисани да стекну дубље знање о предметима које проучавају, о васпитним и социјалним питањима. Учитељице Јелена Бабић и Љиљана Соколовић из Прокупља већ дуги низ година разумеју значај пројеката у настави.
Ових дана завршава се пети модул пројекта Магична мрежа интеркултуралног пријатељства. Пети модул носи назив Калеидоскоп врлина. Оснивач пројекта је Жељана Радојичић Лукић, финалиста Global Teacher Price 2018 и Global Teacher Avard 2019/20. На девет изазовних и инспиративних задатака успешно су одговорили и ученици учитељица Јелене Бабић (ОШ „Милић Ракић Мирко“) и Љиљане Соколовић (ОШ „Никодије Стојановић Татко“) из Прокупља.
Циљ пројекта Магична мрежа интеркултуралног пријатељства МОДУЛ 5 је интеркултурално повезивање деце са свих континената, припадника различитих народа широм света, путем вршњачког учења кроз едукативне, актуелне теме и теме које развијају људске врлине. Мултиперспективни карактер интеркултуралног образовања истакнут је у специфичним циљевима кроз „четири стуба образовања“ које је идентификовала Међународна комисија за образовање за 21. век: учим да знам, учим да радим, учим да живим заједно са другима, учим да будем развијена личност.
Модул Калеидоскоп врлина усмерен је на људске врлине чији је циљ постављање људских врлина, попут доброте, љубави, поштења или искрености у жижу интересовања, спрам људских мана које су често у фокусу медија, а којима су деца неретко изложена.
Ученици су кроз задатке истраживали, повезивали позанто са непознатим, учили из примера, учили се комуникацији, хуманости и толеранцији.
Ученици одељења III/3 учитељице Љиљане Соколовић су, на пример, за реализацију задатака Самопоуздање припремили питања и интервјуисали запослене у школи: помоћне раднике, педагошку службу, директора, запослене у рачуноводству. Сарађивали су са ученицима седмог разреда своје школе, ПСК Топлица, ученицима из Белосаваца крај Тополе, имали видео дебату са средњошколцима наставнице Данијеле Јовановић из Жагубице, послали пригодне поклоне ученицима учитељице Јелене Бабић и ученицима Наташе Белић из школе у Губеревцу крај Каргујевца. Осим тога, били су учесници Фестивала сценских минијатура у Лесковцу, на ком су се представили ауторским драмским комадом своје учитељице, а учествовали су и као гости на хуманитарној приредби.
Ученици учитељице Јелене Бабић су кроз задатке остварили сарадњу са ученицима из Келебије чија је учитељица Ката Нађ Варга, затим са ученицима Емине Златар и Наташе Белић из Губеревца код Крагујевца, као и са учитељицом Љиљаном Соколовић и њеним ученицима.
Девет задатака понело је називе девет врлина које су ученици развијали, јачали и предствили другима. Велико и богато искуство које је током овог пројекта стечено не ограничава се крајњим роком реализације. Оно се, попут врлина, обогаћује и јача кроз многе нове и другачије задатке, свакодневне и сталне.
Учитељице Јелена Бабић и Љиљана Соколовић су са својим ученицима учествовале и у претходним модулима пројекта Магична мрежа интеркултуралног пријатељства. Посвећеност, стручност и професионалност су прва њихова асоцијација и на овај модул пројета.
И кроз овај пројекат, међународног карактера, ученици ова два одељења прокупачких школа су искористили могућност конструктивистичког приступа васпитању у којем су изградили ставове на ономе што знају, постављајући питања, истражујући, интеракцију с другима и размишљајући о овим искуствима.
Реализацијом овог пројекта аутор, координатори и сарадници су учинили све да овај моћан метод помогне у оснаживању врлина и правих људских вредности.