Миомир МиДеј Дејановић, учитељ из Врања, учествовао је на конкурсу за избор најбољих примера дигиталних садржаја који су креирани током реализације наставе на даљину у време пандемије. Конкурс је расписао Савез учитеља Републике Србије, а право учешћа су имали сви наставници разредне наставе основних и специјалних школа.
Организатори истичу да је циљ конкурса да се промовишу примери добре праксе, да се нови дигитални садржаји, који су настали уз коришћење дигиталних алата, учине видљивим и доступним, као и да се формира база аутентичних и применљивих учитељских радова.

Радове је вредновала комисија од пет чланова Савеза учитеља Републике Србије, руководећи се унапред задатим критеријумима: дигитални наставни садржај треба да доприноси унапређивању наставног процеса и јачању дигиталних компетенција наставника, садржај ученицима мора бити приказан на иновативан начин, а битно је и да буде једноставан за примену.
– Брзо сам се прилагодио новим условима рада на даљину које је наметнула пандемија, зато што владам дигиталном технологијом. Међутим, стално водим рачуна и о техничким могућностима ученика и њихових родитеља, јер само тако можемо несметано и ефикасно комуницирати.
Ја никада не мирујем, па сам током пандемије и извођења наставе на даљину дошао на идеју да, користећи едукативне стрипове претходне генерације мојих ученика, израдим кратак филм и као дигитални наставни садржај га понудим садашњим ученицима, како би и њих на занимљив и лако прихватљив начин упознао са стрип уметношћу и заинтересовао их за стрип-стваралаштво.
Ученик/гледалац у сваком тренутку може паузирати филм и пажљиво прочитати и погледати сваки приказани детаљ. Ово се посебно односи на део у коме су као пример приказани неки од ученичких едукативних стрипова (мини дигитална изложба), па се током паузе може дуже размишљати о поукама сваког од датих стрипова, пре него се настави са даљим гледањем. Могућност да млађи ученици у филму најпре виде стрип који је израдио њихов учитељ, а затим и стрип радове својих старијих другара, сматрам посебно мотивишућим, јер млађи и сами пожеле да цртају стрипове на основу онога што су видели, доживели, или прочитали. Тако стално освежавамо и унапређујемо наставни процес, јер подстакнути ученици стално израђују нова и оригинална стрип наставна средства која користим у садашњем раду, али их могу употребити и убудуће.
Филм је остварио циљ, јер су мали цртачи – на њихово и моје задовољство – већ учинили прве кораке и израдили неке своје „стрип првенце“, које ћемо придодати стриповима претходне генерације ученика и обогатити ризницу материјала који нам омогућава лакше усвајање и трајније памћење многих, често сувопарних, наставних садржаја. Коришћење стрипа у настави свакако унапређује наставни процес, јер је то нешто иновативно, оригинално и од ученика радо прихваћено. Учење кроз стрип је праћено пријатношћу и снажним осећајем задовољства, па су зато стечена знања квалитетнија и дуготрајнија.
Употреба стрипа у настави личи на игру, на забаву, а у ствари на ефектан и ефикасан начин омогућава да се кроз спој текста и цртежа понуђени наставни садржаји брже уче и дуже памте.
Стрип децу (и одрасле) оплемењује на забаван начин, јер се кроз стрип ненаметљиво преносе драгоцене животне поруке.
Задовољан сам што је мој троминутни филм „Стрип – прича у сликама“, који сам урадио користећи дигиталне алате, испунио постављене критеријуме и што га је Савез учитеља Републике Србије уврстио у своју базу најбољих дигиталних садржаја, на основу одлуке жирија састављеног од људи из просвете. Верујем да ће колегама и њиховим ученицима служити као користан дигитални образовни ресурс. Иако стално пратим савремена струјања и постижем запажене резултате на пољу дигитализације, ипак сам за умерено коришћење технологије у настави. Савремена технологија, као посредник између ученика и учитеља, никад неће успети да замени топлину људског контакта и лепоту интеракције деце и учитеља у учионици – за „Таблу“ каже учитељ Миомир МиДеј Дејановић, који је проглашен за једног од најбољих едукатора Србије, а носилац је и титуле/признања Најбољи наставник на просторима ЕX YU.
Његова богата радна биографија је објављена у Лексикону стваралаца у образовању који обележавају српску просвету.