У уторак 21. септембра, трећег дана Међународног фестивала позоришта за децу Суботица, у такмичарском програму изведене су представе „Бамби” Позоришта за децу Крагујевац и „Гули” Галилејског мултикултурног позоришта из Израела.
Представа „Бамби“ изведена је на Сцени „Јадран“ Народног позоришта. Ову ауторску адаптацију лирског романа који је пре скоро једног века написао Феликс Салтен, прати музика свирана уживо на неколико перкусија. Представа говори о одрастању и упознавању света малог јелена, а млада публика је са њим проживљавала његово детињство, радости и потешкоће одрастања.
„У представи се бавимо односом човека и природе на врло актуелан начин. Сведоци смо тога да људи све мање воде рачуна о природи, да је подразумевају и да је не чувају. Представа се највише тиме бави, само кроз једну познату причу, јасну деци. Све је направљено од природних материјала и трудимо се да одсликамо то о чему причамо у представи, тако да она има чар неког одласка у природу“, истакао је главни глумац Милош Миловановић.
Пред почетак представе, у Дечјем позоришту Суботица отворена је и изложба лутака Позоришта за децу Крагујевац, која ће бити доступна посетиоцима сваког дана до затварања фестивала 24. септембра.
Представа „Гули” изведена је у Дечјем позоришту Суботица, а у овом остварењу истоимени главни јунак мора да остане код свог, готово глувог и немог деде преко ноћи, док се бака не врати. Изузетно га брине дедино стање и не зна како да се опходи са њиме. Међутим, деда му даје веома посебан поклон који ослобађа Гулијев свет маште и помаже му да се стварно упозна са дедом.
„У овој представи нема класичне поруке, она је више попут искуства. Садржи пуно имагинације, доста се ствари дешава. Може се рећи да је једна од порука како се добро провести без гледања у екран, играњем и маштањем”, појаснио је Пабло Ариел, један од двоје аутора представе. „Важно нам је да деци дамо могућност да и они буду креативни, да разумеју и замисле шта се дешава у представи. Када деца гледају ТВ она су пасивна и примају доживљаје све време. Ми радимо супротно од тога – дајемо им мале инпуте, а онда они морају да буду креативни током представе. Публика је на тај начин много присутнија”.
Током трајања фестивала, у Галерији Отвореног универзитета Суботица публика ће сваког дана моћи да погледа и изложбу у част добитницима “Малог принца”, на којој су изложени радови Јована Царана и Људмиле Константинове Хенсе. „Лутке које сам ту окачио су у ствари вишак из представа. Оне које су из представа се не могу добити, јер је политика куће таква да се не дају лутке из представа на репертоару. То је нешто што је заостало по мојој радионици, једна је чак добила и главу од неке друге лутке. Занимљиво је да, иако су те лутке од тако нетрајног материјала, оне су преживеле по неколико деценија“, рекао је о својим изложеним радовима Јован Царан.
У уторак је за 17 часова у Хотелу Патриа заказана промоција 14. броја часописа за луткарску уметност НИТИ (издавач: Позоришни музеј Војводине) и Зборника радова „Позориште за децу – уметнички феномен” (књига 11, издавач: Отворени универзитет Суботица, Међународни фестивал позоришта за децу Суботица, Позоришни музеј Војводине). У филмском програму је у 17 часова на репертоару биоскопа Еуроцинема остварење „Моја породица и вук” у режији Адрије Гарсије.
Четвртог фестивалског дана, у среду 22. септембра, на Сцени „Јадран” Народног позоришта биће изведене две представе у такмичарском програму: „Три пута краљ” немачког Позоришта Груене Соссе (12ч) и „Пећа и вук” Дјечијег позоришта Републике Српске (16ч).
Отказана је представа „Луткарскастрастпремакраљулиру” Карабаска Театра из Русије, која је требало да буде изведена у два термина, 22. септембра и 23. септембра у 12 часова у Позоришту „Деже Костолањи”.
У среду ће, у Хотелу Патриа у 17 часова, бити одржано и представљање публикације „70 година младих: Позориште младих Сарајево” Дубравке Зрнчић-Куленовић, а у истом термину у биоскопу Еуроцинема, публика ће моћи да погледа филм „Авантуре Бигфут породице”.
Сви програми на Међународном фестивалу позоришта за децу су отворени за посетиоце и бесплатни.